Súlyos tömegbukás a Tour de Hongrie-n, mentőhelikopter is a helyszínen (FRISSÍTÉS: stabil a sérültek állapota, Van Poppel duplázott)

A Tour de Hongrie második szakaszán történt a hatalmas baleset.

A szervezők nem akartak hinni a szemüknek.
Ahogyan arról a Mandiner is beszámolt, a Tour de Hongrie országúti kerékpáros körverseny második, csütörtöki szakaszán tömegbukás történt, amelynek következtében több versenyzőt kórházba kellett szállítani.
Ezt is ajánljuk a témában
A Tour de Hongrie második szakaszán történt a hatalmas baleset.
Mintegy 25-30 bringás került a földre, néhányan súlyos sérülést szenvedtek. Szilasi László versenyigazgató később elárulta, hogy két mentőautó és egy mentőhelikopter szállította kórházba a sérülteket.
A szervezők este arról tájékoztatták az MTI-t, hogy spanyol Pablo Torrest (UAE-XRG) agyrázkódás és arccsonttörés miatt éjszakára megfigyelésre benntartották, csakúgy, mint Frederik Wandahlt (Red Bull-BORA-hansgrohe).
Csapattársai közül az ausztrál Sam Welsfordot zúzódásokat szenvedett, a bukást okozó ír Ryan Mullen horzsolásokat, illetve felületi ujj- és térdsérüléseket, ők korán visszatérhettek a csapatukhoz a szállodába. Az osztrák Rainer Kepplingernek (Bahrain Victorious) az ujja tört el, a sérülését varrni kellett.
Rajtuk kívül még hárman adták fel a versenyt csütörtökön: Rui Oliveira (UAE-XRG), Max van der Meulen (Bahrain Victorious), valamint Toon Clynhens (Flanders-Baloise).
A verseny főigazgatója, Eisenkrammer Károly a Telexnek azt mondta, a földön fekvő kerékpárosok látványa olyan volt, mintha háborús állapotok uralkodtak volna.
Ha a mezőnyben van bukás, akkor az elsődleges ellátásban a mentőmotoros, a mentőegységek és a versenyorvos vesz rész, de ha kell, mint ahogy csütörtökön is, akkor külső segítséget is bevonnak. Tegnap nagyon súlyos és komplex sérülések voltak, ezért volt szükség az Országos Mentőszolgálatra is”
– emlékezett vissza Arató Róbert versenyorvos. Hozzátette: először felmérték, hogy kinek milyen súlyos a sérülése, és milyen ellátásra van szüksége, mert a sérültek száma és az egészségügyi ellátásban lévők száma között nagy az aránytalanság.
Ilyenkor azt kell felmérni, hogy ki az, aki nem reagál, nem kel fel, nem mozgatja úgy a végtagjait, nem vesz levegőt vagy szótlanul ül vagy fekszik, mint ahogy tegnap is láttuk az egyik versenyzőt. Ez még egy fejsérülésnél is lehet átmeneti állapot, és rövid időn belül visszatér minden a rendes kerékvágásba, de komolyan kell venni az ilyen eseteket”
– mondta a versenyorvos. Elárulta, Wandahl a helyszínen olyan tüneteket mutatott, hogy azonnali ellátásra volt szüksége. Arató már volt tanúja olyan balesetnek, aminek ilyen sok sérültje volt, de olyat még nem élt át, hogy mentőhelikoptert is kellett volna hívni – írja a Telex.
Az agyrázkódást és koponyasérülést szenvedett Wandahl az eszméletét is elveszítette, de már a helikopterben magához tért. Arató azt mondta, hogy ilyen fejtraumáknál nagy az esélyük az utóvérzéseknek, ezért még több napig megfigyelés alatt tartják a székesfehérvári kórházban a versenyzőt, akin várhatóan még egy koponya-CT-t is fognak végezni.
Eisenkrammer Károly szerint az Országos Mentőszolgálatnak is köszönhető, hogy nem kellett neutralizálniuk a szakaszt. Nem úgy, mint az olasz kerékpáros körverseny szintén csütörtöki szakaszát, ahol szintén volt egy hatalmas bukás.
Ezt is ajánljuk a témában
A szurkolók is kiakadtak a felvétel láttán.
No de visszatérve a Tour de Hongrie-ra, a bukásban szintén benne lévő Rui Oliveira elfelejtett beszólni a rádión, ezért csapata otthagyta az árokban. Nagy baja szerencsére nem esett, így előbb visszatekert Veszprémbe, de ott már nem talált senkit, így elindult Siófokra, ahol a befutó volt. A siófoki szervezők hirtelen nem is értették, hogyan lehetséges az, hogy valaki már két és fél óra után átgurul a célvonalon. VIDEÓ ITT!
Május 16-án a Gödöllői Királyi Kastély előtt kezdi meg 163 km-es útját a Kékestető csúcsára a Tour de Hongrie mezőnye a verseny királyetapján. A három gyorsasági részhajrát tartalmazó etap végén a szokásos mátrai körpálya vár a versenyzőkre, hogy aztán az átlagosan 8,2 százalék meredekségű utolsó bő három kilométer döntsön a szakaszgyőzelemről.
Fotó: Szigetváry Zsolt/MTI/MTVA